St. George’s (miasto na Bermudach)

St. George’s
Ilustracja
Państwo Wielka Brytania
Terytorium zamorskie Bermudy
Populacja (2000)
• liczba ludności

1800
Położenie na mapie Bermudów
Mapa konturowa Bermudów, u góry po prawej znajduje się punkt z opisem „St. George’s”
Ziemia32°22′N 64°41′W/32,366667 -64,683333
Osada St. George’s w 1614

St. George’s (oficjalna nazwa Town of St. George lub St. George’s Town) – największe miasto na Bermudach, położone na wyspie St. George’s. Ludność: 1,8 tys. (2000).

St. George’s było pierwszą osadą na Bermudach. Zostało założone w 1609 przez angielskich osadników zmierzających do Jamestown w Wirginii, których statek rozbił się na wyspie St. Georges. Większość z nich popłynęło dalej do Wirginii, a na wyspie pozostała trójka osadników. W 1612 dołączyło do nich kolejnych 60 osadników, którzy rozbudowali osadę. St. George’s uznawane jest za najstarszą stale zamieszkiwaną osadę w Ameryce założoną przez angielskich osadników.

Do 1815 St. George’s było stolicą brytyjskiej kolonii Bermudów (została przeniesiona do Hamilton).

W 2000 miasto zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Linki zewnętrzne

Media użyte na tej stronie

Flag of UNESCO.svg
Flag of the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO)
Bermuda-Harbour and Town of St George.jpg
Autor: Aodhdubh z angielskiej Wikipedii, Licencja: CC BY 2.5
The harbourfront of the Town of Saint George (1612), in en:Bermuda. Ordnance Island is at the centre of the photograph.
Town of St. George's and Warwick Fort in Bermuda (1614).png
Town of St. George's and Warwick Fort in Bermuda (1614)