TV Puls

TV Puls
Ilustracja
Rozpoczęcie nadawania18 marca 2001 (z przerwą od 1 kwietnia do 25 czerwca 2003) (SDTV)
2 września 2014 (HDTV)
Format obrazu16:9 / 4:3 576i (SDTV)
16:9 1080p (HDTV)
WłaścicielTelewizja Puls Sp. z o.o.
Systemy
emisji sygnału
DVB-T, DVB-C, DVB-S
Kraj nadawania Polska
JęzykPolski
SiedzibaWarszawa
ul. Chełmska 21 bud. 22
Udziały w rynku3,56% (4+)
3,79% (16–49)
3,98% (16–59)
(I kwartał 2020)
Poprzednia nazwaPuls
ZastąpiłTelewizja Niepokalanów
SloganPoczuj te emocje
Strona internetowa
Telewizja Puls Sp. z.o.o.
Ilustracja
Siedziba spółki przy ul. Chełmskiej 21
Państwo Polska
Województwo mazowieckie
Data założenia18 marca 2001
Forma prawnaSpółka z ograniczoną odpowiedzialnością
PrezesDariusz Dąbski
Nr KRS0000081367
Dane finansowe
Kapitał zakładowy3 046 000.00 zł
Położenie na mapie Warszawy
Położenie na mapie Polski
Położenie na mapie województwa mazowieckiego
Mapa konturowa województwa mazowieckiego, w centrum znajduje się punkt z opisem „Telewizja Puls Sp. z.o.o.”
Ziemia52°12′05″N 21°02′37″E/52,201389 21,043611
Strona internetowa

TV Puls – polska telewizja komercyjna, nadawca dwóch ogólnopolskich kanałów TV Puls i Puls 2.

Telewizja Puls swój pierwszy kanał uruchomiła 18 marca 2001, a drugi – Puls 2 – 19 lipca 2012 roku. 2 września 2014 roku uruchomiono kanał TV Puls HD, a 23 lutego 2015 roku – Puls 2 HD. 6 sierpnia 2014 Telewizja Puls uruchomiła własny serwis wideo na żądanie – PlayPuls.pl. W ramach PlayPuls.pl widzowie mogą oglądać produkcje własne nadawcy, animacje z pasma Junior TV, seriale, dokumenty oraz programy rozrywkowe. Produkcje własne są dostępne na platformie bezpłatnie przez cały czas, natomiast inne wybrane tytuły są dostępne w modelu catch up.

Siedziba Telewizji Puls znajduje się na terenie Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych przy ul. Chełmskiej 21 w Warszawie.

Historia

2001–2003: Telewizja Familijna

TV Puls została utworzona na bazie dawnej Telewizji Niepokalanów dzięki wsparciu spółek skarbu państwa (PKN Orlen, KGHM Polska Miedź, Polskie Sieci Elektroenergetyczne, PZU Życie) oraz Prokomu przez zakon franciszkanów[1].

Spółka nadająca początkowo program TV Puls nazywała się Telewizja Familijna S.A. Stacja zaczęła nadawać 18 marca 2001 roku na częstotliwościach TV Niepokalanów oraz na satelicie Astra (19,2°E). Sztandarowym programem informacyjnym TV Puls były Wydarzenia TV Puls, prowadzone m.in. przez Bogdana Rymanowskiego i Magdę Mołek. Głównym magazynem reporterskim był Raport Specjalny pod redakcją Jacka Łęskiego – program podejmujący tematykę z zakresu dziennikarstwa śledczego.

TV Puls szybko utraciła płynność finansową na skutek nadmiernych wydatków oraz wycofania się ze spółki Prokomu. 28 maja 2002 roku zdjęto z anteny sztandarowy program informacyjny Wydarzenia, który zastąpiono przez znacznie tańszy Serwis Pulsu. W październiku 2002 TV Puls zaczęła wyłączać nadajniki naziemne. Zadłużenie TV Familijnej sięgnęło 130 mln USD. 1 kwietnia 2003 TV Puls zakończyła nadawanie.

2003–2006: Antena 1

Wkrótce pomoc stacji zaoferowała prywatna spółka Antena 1, dzięki której stacja wznowiła nadawanie naziemne i satelitarne 25 czerwca 2003 roku[2], jednocześnie odcinając się od zadłużonej firmy „Telewizja Familijna”. W sierpniu 2003 roku wsparcie dla TV Puls zadeklarował właściciel Polsatu, Zygmunt Solorz. Od tego czasu stacja nadawała pod nazwą TV Niepokalanów Puls[3]. Do pierwotnej nazwy powrócono 6 grudnia 2003 roku, gdy na antenie zadebiutowało obecne wcześniej logo i oprawa graficzna. TV Puls współpracował też z Polsatem w sprawach reklamy i w produkowaniu programów przez związaną z Polsatem spółkę Antena 1. Stacja w koncesji na nadawanie miała zapisany chrześcijański i familijny charakter. W czerwcu 2006 Zygmunt Solorz-Żak wycofał się z TV Puls.

2006–2008: News Corporation

28 czerwca 2006 roku podana została informacja, że ok. 25% udziałów w stacji kontroluje nowy inwestor zagraniczny, spółka News Corporation należąca do magnata mediowego – Ruperta Murdocha. Dzięki tej inwestycji stacja miała przynosić dochody i zaczęła produkcję nowych programów[4].

Od stycznia 2007 roku dzięki zmianom zapisów koncesyjnych TV Puls przestała być telewizją o charakterze religijno-społecznym, a zaczęła być kanałem uniwersalnym z udziałem audycji o tematyce rodzinno-chrześcijańskiej. Program wypełniły głównie filmy fabularne i seriale.

Od kwietnia 2007 roku News Corporation posiadała 35% akcji[5]. 28 października 2007 roku w telewizji Puls nastąpiły zmiany, szczególnie jeśli chodzi o stronę publicystyczno-informacyjną. Tego dnia została wdrożona nowa ramówka kanału. Prowadzącymi nowego serwisu informacyjnego Puls Raport o 19.30 i 22.00 zostali m.in. Krzysztof Ziemiec i Katarzyna Trzaskalska, Katarzyna Olubińska, Piotr Maślak, Paulina Drapała, Katarzyna Niedźwiedź-Szałajko, Michał Siegieda, czy Marek Pyza. Tego samego dnia nastąpiła zmiana logo i oprawy graficznej stacji.

15 stycznia 2008 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała TV Puls dodatkowe, naziemne nadajniki telewizyjne we Wrocławiu i Szczecinie. Zostały one uruchomione 30 kwietnia 2008 roku, wtedy uruchomiono też nadajnik w Katowicach.

29 lutego 2008 roku prezes stacji, Farell Meisel został zastąpiony przez Dariusza Dąbskiego[a]. 16 lipca 2008 roku zostało wyemitowane ostatnie wydanie programu Puls Raport, który został zdjęty z anteny z powodu zbyt wysokich kosztów utrzymania w stosunku do przychodów[6].

2008–2010: Zmiany i poszukiwania inwestorów

1 września 2008 roku TV Puls ponownie zmieniła logo i oprawę graficzną. 3 listopada 2008 roku koncern mediowy News Corporation poinformował o sprzedaniu 35% posiadanych akcji TV Puls pozostałym udziałowcom[7][5].

24 lipca 2009 roku stacja ponownie wystąpiła o zmianę w zapisach koncesyjnych, aby mogła nadawać program o charakterze uniwersalnym. Chce, aby zniknęły zapisy zmuszające ją do nadawania programów religijnych i publicystyki[8]. Ostatecznie KRRiT przychyliła się do wniosku nadawcy. W jesiennej ramówce roku 2009 zniknęły stałe programy o tematyce religijnej.

Od 31 sierpnia 2009 roku TV Puls zaczęło również emitować seriale animowane przeznaczone dla dzieci, w porannej ramówce Stacja Porankowo pojawiły się takie seriale jak: Przygody Gapiszona, Zaczarowany ołówek, Trzy misie, Opowiadania Muminków, Bolek i Lolek, Reksio, Wyprawa Profesora Gąbki, Podróże kapitana Klipera oraz Smok Wawelski. W wieczornej ramówce Junior TV, pojawiły się takie seriale jak: Gadżet i Gadżetinis, Był sobie człowiek, Flintstonowie, Karmelowy obóz, W.I.T.C.H. Czarodziejki, Odjazdowe zoo, Jetsonowie, Całkiem nowe przygody Toma i Jerry’ego, Tom i Jerry, Piotruś Pan i piraci, Pan Andersen opowiada, Baśnie Braci Grimm: Simsala Grimm, Myszorki na prerii, Pszczółka Maja, Wilk i Zając oraz Pixie i Dixie.

Na początku października 2009 roku zmieniła się struktura udziałowców w stacji. Pakiet 75% przejął prezes stacji Dariusz Dąbski, a udział w spółce na poziomie 25% posiada Prowincja Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych (OO. Franciszkanie)[9][10].

W tym samym roku TV Puls poinformowała o planach uruchomienia w przyszłości internetowej telewizji o tematyce religijnej[11], a także kanału dla dzieci[12].

Dariusz Dąbski w wywiadzie dla ISB powiedział, że w październiku 2009 roku stacja osiągnęła próg rentowności, a w listopadzie osiągnęła zysk. Ujawnił też, że prowadzone są rozmowy z trzema inwestorami, w sprawie przejęcia TV Puls[13].

W styczniu 2010 roku TV Puls nabyła prawa do pokazywania jednego z programów WWEWWE Superstars. Był emitowany w środy o godzinie 20:30[14].

22 lutego 2010 roku 25% udziałów stacji należących dotychczas do Prowincji Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych przejął prezes tej stacji – Dariusz Dąbski, w wyniku czego przejął on pełną kontrolę nad stacją. Jednocześnie poinformował on, że kanał nie będzie już szukał inwestora, a skupi się nad rozwijaniem oferty programowej[15].

Od 2010: Cyfryzacja telewizji naziemnej

W okresie od 5 do 11 kwietnia 2010 TV Puls wyprzedzał pod względem oglądalności TV4 i TVN 7, znajdując się na 7. miejscu w zestawieniu 20 najliczniej oglądanych stacji według AGB Nielsen (z wynikiem 1,93%). W połowie maja 2010 roku stacja lekko zmodyfikowała swoją ramówkę, wprowadzając kilka nowych pozycji[16]. W tym samym czasie złożyła do KRRiT wniosek o uzyskanie koncesji na uruchomienie nowego kanału telewizyjnego pod roboczą nazwą Puls Kids, który ostatecznie przyjął nazwę Puls 2. Ma on być nadawany drogą satelitarną, a docelowo naziemnie przez MUX-2[17].

29 września 2010 roku podpisano umowę w której TV Puls przekazał prawo nadawania sygnału multipleksu cyfrowego Emitelowi. Tym samym kanał pojawił się w naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T) w II multipleksie, wdrażanej systematycznie w całej Polsce. II multipleks cyfrowy rozpoczął emisję 30 września 2010 roku.

W grudniu 2010 roku stacja rozpoczęła współpracę z telewizją TVN[18]. Współpraca miała na celu sprzedawanie przez TVN czasu reklamowego w TV Puls. Wspólpraca została zawarta na 10 lat i z końcem 2020 roku została zastąpiona umową z biurem reklamy Polsat Media należącym do Telewizji Polsat[19]. Od 7 listopada 2011 roku stacja nadaje naprzemiennie w dwóch formatach obrazu – 16:9 i 4:3. Wcześniej emitowała swój sygnał w sztywnym 4:3, a programy 16:9 były emitowane w letterboxie.

19 lipca 2012 roku uruchomiono drugi kanał pod nazwą Puls 2. 11 marca 2013 roku TV Puls otrzymało Telekamerę 2013 w kategorii kanał lifestyle’owy. 20 maja 2013 roku TV Puls wyłączyło ostatnie naziemne nadajniki analogowe. Tym samym TV Puls jest pierwszym ogólnopolskim nadawcą naziemnym, który zakończył naziemne nadawanie analogowe[20]. 10 lutego 2014 roku w godzinach 9.00–10.00 TV Puls została zakodowana na satelicie Hot Bird[21], a 2 września 2014 wystartował TV Puls w jakości HD[22][23][24], początkowo udostępniany wyłącznie w sieciach kablowych, a od 19 października 2016 r. również na satelicie[25].

10 kwietnia 2016 roku kanał TV Puls po raz pierwszy w historii zajął 3. miejsce w wynikach dziennej oglądalności w grupie widowni komercyjnej 16-49 (6%), wyprzedzając TVP1 i TVP2[26].

10 lutego 2017 organizacja PL MMA ogłosiła współpracę z ogólnodostępną telewizją TV Puls, która uzyskała prawa do transmisji gal. Pierwszą galą transmitowaną na żywo była gala PLMMA 72, która odbyła się 4 marca w Łomiankach[27].

Znaczną część ramówki stacji zajmują filmy i seriale zagraniczne. Stacja emitowała również wiele seriali animowanych dla dzieci.

Programy własne stacji

Seriale

Seriale paradokumentalne

  • Niesamowite!
  • Lombard. Życie pod zastaw (od 2017)
  • Rodzinny interes (serial telewizyjny) (od 2019)
  • Reporterzy. Z życia wzięte (2020)

Programy lifestyle’owe

  • Każdemu w smak
  • Menu na miarę (2012–2013)
  • Najlepsza kuchnia
  • No problem! (2012–2013)
  • Rodzinny ogród
  • Twój Puls

Programy dokumentalne

  • Dyżur
  • JRG w akcji
  • Niesamowite historie (ok. 2008)[28]
  • Zbrodnie niedoskonałe (2008)[28]
  • Z archiwum policji

Programy informacyjne

  • Taki jest świat – pod lupą

Reality show

  • Bankomat. Wyścig z czasem (2013)
  • Co masz do stracenia? (2008)[28]
  • Dom wróżek: ponad zmysłami
  • Najgorszy polski kierowca / Nie-dzielny kierowca (ok. 2008)[28]

Programy rozrywkowe

Teleturnieje

  • Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty? (2007–2009)
  • Gra muzyka (2019)
  • Następny, proszę! (2018)

Odbiór

Odbiór przez satelitę

Emisja analogowaEmisja SDWersja HD
SatelitaAstra 1EHot Bird 13CHot Bird 13C
Pozycja19,2E13E13E
Transponder5131120114
Częstotliwość10,74311,67010,719 V DVB-S QPSK 27500 3/410,796 V DVB-S2 8PSK 27500 3/4
KodowanieFTAConax

Mediaguard 3

Nagravision 3

Viaccess 3.0

Conax

Mediaguard 3

Nagravision 3

Viaccess 3.0

Uwagiod 1.06.2001 do 1.07.2002od 1.06.2002 do 3.03.2003od 6.09.2015 do 9.01.2017od 19.10.2016

TV Puls była nadawana analogowo z satelity Astra 1E. Przekaz cyfrowy emitowano zarówno z satelity Astra do 2003 roku. We wrześniu 2009 roku stacja powróciła na pół roku z transpondera TVP, lecz zaprzestano transmisji z pozycji 19,2E. Od początku stacja jest dostępna z satelity Hot bird 13E. Stacja dość często zmieniała swoją częstotliwość, lecz od 2007 do 2015 roku była dostępna z częstotliwości 11,488 DVB-S QPSK 27500 3/4. Od początku swego istnienia do 14 lutego 2014 była niekodowana.

Wersji HD istniejącej od 1 września 2014, a od 19 października 2016 roku jest w przekazie satelitarnym.

Wersję SD z przekazu satelitarnego usunięto 9 stycznia 2017 roku i nie jest dostępna przez satelitę. Nadal pozostaje w sieciach kablowych i w DVB-T MUX 2.

Cyfrowe nadajniki naziemne

WojewództwoMiasto/Lokalizacja nadajnikaKanałCzęstotliwość (MHz)Moc nadajnika (kW)MPEG-4 AVC
DolnośląskieRTCN Ślęża58770100T
DolnośląskieRTON Śnieżne Kotły35586100T
Kujawsko-PomorskieRTCN Trzeciewiec32562100T
LubelskieRTCN Piaski21474100T
LubuskieRTCN Jemiołów4667480T
ŁódzkieŁódź/Komin EC-424498100T
MałopolskieRTCN Chorągwica23490100T
MałopolskieRTON Góra Św.Marcina2349050T
MazowieckieWarszawa/PKiN486903T
MazowieckieRTCN Raszyn48690100T
OpolskieRTCN Chrzelice23490100T
PodkarpackieRTCN Sucha Góra32562100T
PodlaskieRTCN Krynice4969867T
PomorskieRTCN Chwaszczyno35586100T
ŚląskieRTCN Kosztowy4969863T
ŚląskieRTON Skrzyczne58770100T
ŚląskieRTCN Wręczyca39618100T
ŚwiętokrzyskieRTCN Święty Krzyż37602100T
Warmińsko-MazurskieRTCN Pieczewo33570100T
WielkopolskieRTCN Śrem39618100T
ZachodniopomorskieRTCN Kołowo34578100T

Krytyka

W roku 2008 telewizja wyemitowała kilka filmów, w których usunęła niektóre sceny. Władze TV Puls oświadczyły, iż usuwają sceny niezgodne z jej misją[33]. Twórcy filmów, powiadomieni przez dziennikarzy, byli oburzeni samowolnymi decyzjami stacji. Spór nie dotyczył samej akcji wycięcia scen, lecz braku uzyskania zgody autorów i poinformowania ich o planowanych zmianach. Żadna ze stron nie zdecydowała się na drogę sądową. Stacja przeprosiła twórców[34].

W październiku 2009 roku stacja została oskarżona przez katolicki portal KMDM o szerzenie erotyzmu i homoseksualizmu[35]. Sprawa dotyczyła emisji programu „Goło i wesoło” oraz jednego z odcinków kanadyjskiego programu „Test na super mamę” w którym pokazano parę homoseksualnych kobiet, mających zajmować się przez określony czas dziećmi. Portal rozpisywał się o promowaniu homoseksualizmu wśród dorosłych i dzieci. W komunikacie prasowym TV Puls[36] stacja przeprosiła za emisję odcinka i dała do zrozumienia, że nie promowała związków homoseksualnych, ani nie zachęcała do legalizacji ich w Polsce[37]. Portal wspólnie z prasą katolicką protestował także przy emisji programu „Goło i wesoło” pisząc o promowaniu erotyki i golizny na antenie stacji[38]. Program został przesunięty na godz. 23 ze względu na odważniejsze sceny w programie.

2 stycznia 2017 roku Cyfrowy Polsat ulokował kanał Super Polsat na pozycji 84, przenosząc kanał TV Puls na pozycję 157, nadużywając pozycji dominującej. Sprawa pozycji kanału TV Puls trafiła do KRRiT[39][40][41]. W marcu 2017 roku Telewizja Puls wystąpiła do KRRiT o unieważnienie koncesji kanału Super Polsat, co groziło jej uchyleniem i zakończeniem nadawania kanału[42][43][44].

LataOpisLogo
18 marca 2001 - 1 kwietnia 20032 białe i niebieskie pierścienie z zieloną kropką w środku, a pod nim niebieski stylizowany napis „PULS”[45].Puls logo 1.svg
2 kwietnia 2003 - 5 grudnia 2003Duże żółte i niebieskie kule, nad nim biały napis „TV NIEPOKALANÓW”, a pod nim biały napis „puls”.
6 grudnia 2003 - 27 października 2007Zielona kula, a pod nią zielony napis „PULS”[46].Puls 3.png
28 października 2007 - 31 sierpnia 2008Czerwony stylizowany napis „PULS”.Puls logo 4.svg
1 września 2008 - 29 sierpnia 20102 prostokąty: lewy szary z białym napisem „tv”, drugi pomarańczowy z białym napisem „puls”.TV Puls logo 2008-2010.jpg
30 sierpnia 2010 - 2 września 20122 krople: lewe szare z białym napisem „TV”, drugie pomarańczowe z białym napisem „puls”.TV Puls 2010-2012.jpg
kwiecień - maj 2012, od 3 września 2012Podobne logo, tyle że obie krople i napis w kolorze srebrnym lub białym i czerwonym[47].TV Puls logo.jpg

Na czas żałoby narodowej logo dodaje wstążkę żałobną.

TV Puls HD

2 września 2014 emisję zaczęła TV Puls w jakości HD. Dostępna jest u niektórych dostawców. Jest ona nadawana w rozdzielczości 1080i[48][49].

LataOpisLogo
od 2 września 2014Logo identyczne z logo zwykłej telewizji Puls, z tym, że po prawej stronie pojawił się czerwony napis HD.Tv puls hd.jpg

PlayPuls

W 2014 roku TV Puls uruchomiła serwis wideo na żądanie „PlayPuls”.

Uwagi

  1. Według informacji podanych przez „Puls Raport”.

Przypisy

  1. Ryszard Krauze: przyjaciel polityków i zwiadowca światowych koncernów. Gazeta Wyborcza, 2010.
  2. TV Puls znów nadaje, wirtualnemedia.pl [dostęp 2017-11-27] (pol.).
  3. Zmiany w TV Puls, wirtualnemedia.pl [dostęp 2017-11-27] (pol.).
  4. Nowy książę polskiej telewizji, 27 kwietnia 2016 [dostęp 2018-01-23] (pol.).
  5. a b News Corporation wycofał się z Telewizji Puls. Gazeta.pl, 2008-11-03. [dostęp 2010-12-17].
  6. TV Puls: koniec programu informacyjnego, będą duże zwolnienia. Wirtualnemedia.pl, 2008-07-17. [dostęp 2011-03-03].
  7. Murdoch wycofuje się z Telewizji Puls.
  8. TV Puls znów chce zmiany koncesji.
  9. Nowe struktury- pulstv.eu.
  10. Franciszkanie mają mniej Pulsu.
  11. TV Puls uruchomi e-telewizję – TV Puls, religia – Media2.pl.
  12. DVB-T: TV Puls z kanałem dla dzieci?
  13. TV Puls rozmawia z trzema inwestorami.
  14. WrestleFans – Wrestling Portal.
  15. Dariusz Dąbski jedynym właścicielem TV Puls; nie będzie zmian w koncesji.
  16. Nowości w TV Puls.
  17. TV PULS: Wniosek o kanał w MUX-2.
  18. TV Puls zawiera alians z TVN.
  19. Telewizja Puls przenosi sprzedaż czasu reklamowego z TVN Media do Polsat Media
  20. Media2: TV Puls jako pierwsza kończy nadawanie analogowe.
  21. SATKurier.pl / Polonica / TV Puls zakodowany z satelity.
  22. SATKurier.pl / Polonica / 2.09 rusza TV Puls HD.
  23. Media2: We wrześniu ruszy TV Puls HD. Gdzie będzie dostępny?
  24. TV Puls HD już od 2 września.| TV Puls.
  25. TV Puls HD już nadaje - w nc+ i Cyfrowym Polsacie.
  26. TVP chwali się wynikami niedzieli, ale czy na pewno ma czym?, www.press.pl [dostęp 2016-04-12].
  27. Profesjonalna Liga MMA w TV Puls. „Pierwsza walka transmitowana na żywo” [dostęp 2017-02-19] (pol.).
  28. a b c d ks: Janusz Weiss i Marzena Rogalska jesienią w TV Puls (pol.). Wirtualne Media (online), 18 sierpnia 2008. [dostęp 2021-02-07].
  29. "Puls lata". Gwiazdy "Lombard. Życie pod zastaw" i "Rodzinnego interesu" poprowadzą nowy program TV Puls! - Telemagazyn.pl, www.telemagazyn.pl [dostęp 2019-10-01] (pol.).
  30. Puls lata, puls2.pl, 25 czerwca 2019 [dostęp 2019-10-01] (pol.).
  31. Krzysztof Cybiński (pol.). teatrroma.pl. [dostęp 2020-07-26].
  32. Agata Małkowska-Szozda: Kto w zębach utrzymał lodówkę? (pol.). mmponline.pl, 24 czerwca 2009. [dostęp 2020-07-26].
  33. Mirosław Spychalski, Małgorzata Pietkiewicz, Ilona Blicharz. Telewizja wycina erotykę z filmów. „Dziennik”, 2008-03-31. 
  34. PAP, MS/1 kwietnia 2008 19:45: TV Puls wyraziła „ubolewanie” z powodu cenzurowania (pol.). [dostęp 2008-06-15].
  35. Krytyka KMDM.
  36. Komunikat Prasowy.
  37. Portal KMDM krytykuje TV PULS- pulstv.eu.
  38. Krytyka stacji.
  39. TV Puls skarży się do KRRiT: Cyfrowy Polsat nadużywa pozycji dominującej – KRRiT, Cyfrowy Polsat, TV Puls | media2.pl, media2.pl [dostęp 2017-11-27].
  40. Sprawa pozycji TV Puls w Cyfrowym Polsacie trafiła do KRRiT | Cyfrowy Polsat – SATKurier.pl, satkurier.pl [dostęp 2017-11-27].
  41. TV Puls skarży się na Cyfrowy Polsat do KRRiT. „Nie wiemy co z tym zrobić”, wirtualnemedia.pl [dostęp 2017-11-27].
  42. Telewizja Puls chce unieważnienia koncesji kanału Super Polsat | Polonica – SATKurier.pl, satkurier.pl [dostęp 2017-11-27].
  43. TV Puls chce unieważnienia koncesji dla Super Polsat. Jest wniosek do KRRiT – Polsat, KRRiT, TV Puls, Super Polsat | media2.pl, media2.pl [dostęp 2017-11-27].
  44. Telewizja Puls chce unieważnienia przez KRRiT koncesji Super Polsatu. „Same powtórki z technicznymi udogodnieniami”, wirtualnemedia.pl [dostęp 2017-11-27].
  45. UPRP - Puls 2001, ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl [dostęp 2021-04-20].
  46. UPRP - Puls 2004, ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl [dostęp 2021-04-20].
  47. UPRP - TV Puls 2013, ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl [dostęp 2021-04-20].
  48. TV Puls HD rusza 2 września. „Kanały HD powinny trafić na MUX-8”, www.wirtualnemedia.pl [dostęp 2018-04-07] (pol.).
  49. TV Puls HD już od 2 września. | TV Puls, tvpuls.pl [dostęp 2018-04-07] (pol.).

Linki zewnętrzne

Media użyte na tej stronie

Geographylogo.svg
Autor: Andrew Fitzsimon, Licencja: CC0
Geography logo
Warszawa outline with districts v4.svg
(c) Mfloryan at pl.wikipedia, CC BY 2.5
Mapa Warszawy - podkład lokalizacyjny
Masovian Voivodeship location map.svg
Autor: SANtosito, Licencja: CC BY-SA 4.0
Location map of Masovian Voivodeship. Geographic limits of the map:
  • N: 53.55N
  • S: 50.95 N
  • W: 19.15 E
  • E: 23.25 E
Redirect arrow without text.svg
Redirect arrow, to be used in redirected articles in Wikipedias written from left to right. Without text.
Industriegebiet.png
Autor: Sal73x, Licencja: CC BY-SA 3.0
Sign for industry
REF orange.svg
Autor: Khutuck, vectorization: Razorbliss, color: Sławek Borewicz, Licencja: CC0
icon of references
Tickmark icon.svg
Autor: MGalloway (WMF), Licencja: CC BY-SA 3.0
A tickmark icon included in the OOjs UI MediaWiki lib.
OOjs UI icon check.svg
Autor: MGalloway (WMF), Licencja: CC BY-SA 3.0
A tickmark icon included in the OOjs UI MediaWiki lib.
TV Puls 2010-2012.jpg
Autor: Telewizja Puls, Licencja: CC BY-SA 3.0
Logo TV Puls z lat 2010-2012
TV Puls logo.jpg
Logo TV PULS
Puls 3.png
Logo TV Puls z lat 2003-2007
Puls logo 1.svg
Autor: Mateusz576, Licencja: CC BY-SA 3.0
Logo TV Puls z lat 2001-2003
Puls logo 4.svg
Autor: Mateusz576, Licencja: CC BY-SA 3.0
Logo TV Puls z lat 2007-2008
TV Puls logo 2008-2010.jpg
Autor: Telewizja Puls, Licencja: CC BY-SA 3.0
Logo TV Puls z lat 2008-2010
Telewizja Puls ul. Chełmska 2017a.jpg
Autor: Adrian Grycuk, Licencja: CC BY-SA 3.0 pl
Siedziba Telewizji Puls przy ul Chełmskiej 21 w Warszawie (na terenie WFDiF)
Tv puls hd.jpg
Tv puls hd